MUHASEBE

ERP MUHASEBE MODÜLLERİ

CARİ HESAP MODÜLÜ
Cari hesaplarınızın anlık seyrini takip edebilmek işiniz için avantajlıdır! Doğru ERP yazılımıyla, istediğiniz bilgiye anında ulaşın, rapor ve analizlerle görselleştirin, yeni hedefler belirlemek için en güncel veriye sahip olun.

Cari Hesap Modülü, ticaret yaptığımız kişi ve kurumların borç ve alacaklarını takip ettiğimiz program modülüdür. Müşteri hesapları, borç alacak kayıtlarının tutulmasının yanı sıra, müşteri ile satış öncesi ve sonrası yapılan aktivite ve hizmetlerle ilgili bilgilerin tutulduğu ve sonuçların analiz edilebildiği modüldür.

Kârlılık ve aylık satış analizleri vb. bilgilere anında ulaşılabilen ve sistem dışında hazırlanmış (Word, Excel Pdf vb.) dosyaları da saklayabilen modül, resim eklenebilecek şekilde tasarlanmıştır. Üstelik standart ekran olarak değil, ERP programının tamamında geçerli olan, yazılımcılara bağımlı olmadan kolaylıkla uygulayabildiğiniz “ihtiyaçlarınız ne ise o şekilde “ tasarım yapabileceğiniz ekran düzenleme fonksiyonu da standart olarak sunulur.

Şirket Yetkilileri
Şirketin tüm yetkililerinin (Sınırsız sayıda) ilgili bilgilerinin tutulduğu bölümdür. Her yetkili için ad-soyadı, unvan, telefon, e-mail vb. standart bilgilerin yanı sıra doğum tarihinden, evlilik yıldönümüne, tuttuğu takımdan, mezun olduğu lise, üniversite vb. şekilde tanımlanmış onlarca standart alanın dışında, sizin tasarlayıp kullanabileceğiniz 45 yardımcı kod alanı sistemde hazır durumdadır.

Toplu Finansal Bilgiler
Toplu Finansal Bilgiler Modülü ile müşterinin kredi ve açık hesap limitine, henüz tahsil edilmemiş çek ve senetlerin toplamından (şahsi ve cirolu olarak) varsa teminatlarına, fatura edilmemiş irsaliye bilgisinden toplam sipariş tutarına ve kullanılabilir limit bilgisine kadar tüm veriye anında ulaşırsınız. Müşterinizin hangi gün ödeme yaptığı, en son hangi tarihte mutabakat ve vade farkı mutabakatı sağlandığı, müşterinizin almış olduğu ürün, fiyat ve iskonto bilgileri ulaşabileceğiniz bilgilerden sadece birkaçı..

Finansal Analizler
Müşteri ile ilgili detaylı analizlerin tamamına ulaştığımız müşteri kart raporlama bölümüdür. Cari hesap ekstresinden, yaşlandırma bilgisine, vade farkı geciken gün analizlerine kadar onlarca rapor standart olarak gelir.

İşletmenizin ihtiyaç duyabileceği ekstra raporları, rapor geliştirme modüllerimiz sayesinde kolayca tanımlayabilir, finansal analizlere ekleyebilirsiniz.

Çek Senet Analizleri
İlgili müşterinin tarafınıza vermiş olduğu tüm çek ve senetlerle ilgili verilere ulaştığınız bölümdür. Karşılıksız çek var mı, çek ve senetlerin ortalama vadesi nedir gibi soruların cevabını bulabilirsiniz.

Stok Analizleri
Müşteri kartında sadece finansal analizlere değil, aynı zamanda müşteri mal kârlılığından müşterinin aylık satış analizlerine kadar tüm veriye bu programdan anında ulaşabilirsiniz.

Mal Kısıtlaması
Bir müşteriye belirli ürün grubunun satılmasını engellemek istiyorsanız müşteri kartında bu tanımlamayı yapmanız yeterlidir. Sistem sipariş alınmasını engelleyecektir.

Müşteri Mal Kodu
Kendi mal kodları ile sipariş, irsaliye, fatura vb. evrak dökümlerini isteyen müşterileriniz için, müşteri kartındaki müşteriye özel mal kodlarını tanımlamanız yeterlidir.

Müşteri Banka Hesapları
Müşterilerinizin tüm banka hesap bilgilerinin tutulduğunu bölümdür.

Excel’den Transfer
Mevcut bir Excel dosyasında hazırlanmış tüm müşteri bilgilerinin sistemde hangi alanlara atılacağını belirleyerek kontrollü ve hızlı bir şekilde tüm kartların transferini sağlar. Mevcut müşteride alan bazında toplu değişim yapılması gerektiğinde de kullanılabilen bir fonksiyondur.

Dosya Ekleme
Dosya ekleme fonksiyonu ile Word, Excel, Pdf, Mvi vb uzantısı ne olursa olsun sonsuz sayıda dosyayı müşteri kartına ekleyebilirsiniz.

Eklenen dosyalar program tarafından kaydedilerek korumaya alınır. İstenildiği anda dosyalara rahatlıkla ulaşılabilir.


CPM KASA - BANKA MODÜLÜ
Banka işlemlerinin keyfinizi kaçırmasına izin vermeyin! Eş zamanlılık ve takip kolaylığı sağlayan ERP yazılımıyla tüm bankacılık işlemlerinizi kontrol altına alın.

Banka işlemleri günlük yaşamda finans ve/veya muhasebe departmanları için vakit kaybına sebep olan ve sistemle eş zamanlı yapılamamasından dolayı finans raporlamalarının gecikmesine neden olan işlemlerdir.

ERP’nin Çek/Senet – Havale/EFT entegrasyon modülü ile tahsile gönderilen çeklerin elektronik ortamda bankalara transferi ve sonuçlarının online olarak sisteme transferi sağlanır.

Bankalara verilen Havale/EFT emirlerinin elektronik ortamda bankalara transferi de gerçekleştirilir. Yapılan tüm işlemlerin sonuçları, banka, müşteri ve muhasebe modüllerine online olarak aktarılır.


ÇEK - SENET MODÜLÜ
Yerel piyasaların vazgeçilmez parçası olan çek-senet işlemleri, dikkatle takip edilmesi gereken konuların başında gelir. Etkili bir ERP yazılımı tam da noktada önemlidir!

Ödeme ve tahsilât aracı olan çek ve senetlerin kolay bir şekilde izlenmesi, pozisyonlarının dönemsel takibi ve veriye hızlı ulaşım, iş yaşamını kolaylaştıran unsurlardır. ERP Çek-Senet yönetimi tüm pozisyonların takibini ve bu pozisyonların sonunda oluşan işlemlerin muhasebe ile eş zamanlı çalışmasını sağlar.

Çek - Senet Yönetimi Genel Fonksiyonlar

● Geçmiş herhangi bir tarihe göre çeklerin son pozisyonlarının takibi
● Seçilen pozisyonlara göre günlük, haftalık, aylık dağılım ve ortalama vadelerinin takibi
● Tüm analizlerin işlem tarihine göre yapılabilmesi
● Tüm analizlerin çeki veren veya keşideciye göre yapılabilmesi
● Muhasebe ile online entegrasyon
● Kur farkı hesaplamaları Çek Senet Yönetimi Genel Kurgusu
● Alacak Çek Kartları
● Alacak Çekleri Masraf Girişi
● Alacak Çekleri Portföye Giriş Bordrosu
● Alacak Çekleri Ciro Bordrosu
● Alacak Çekleri Ciro Karşılıksız Bordrosu
● Alacak Çekleri Ciro Tahsil Edildi Bordrosu
● Alacak Çekleri Tahsilâta Çıkış Bordrosu
● Alacak Çekleri Bankadan Tahsil Edildi Bordrosu
● Alacak Çekleri Kasadan Tahsil Edildi Bordrosu
● Alacak Çekleri Ödenmedi Bordrosu
● Alacak Çekleri Geri Alındı Bordrosu
● Alacak Çekleri İade Bordrosu
● Alacak Çekleri Karşılıksız Bordrosu
● Alacak Çekleri Karşılıksız Geri Alındı Bordrosu
● Alacak Çekleri Karşılıksız Tahsil Edildi Bordrosu

 

● Alacak Çekleri Dağıtıma Verildi Bordrosu
● Alacak Çekleri Geciken Alacak Tahsilat Bordrosu
● Alacak Çekleri Avukata Verildi Bordrosu
● Alacak Çekleri İcraya Verildi Bordrosu
● Alacak Çekleri Tahsili İmkansız Alacak Bordrosu
● Alacak Çekleri Teminata Çıkış Bordrosu
● Alacak Çekleri Kayıp Bordrosu
● Borç Çeki Kartı
● Borç Çekleri Bankadan Ödeme Bordrosu
● Borç Çekleri Geri Alındı Bordrosu
● Borç Çekleri Karşılıksız Bordrosu
● Borç Çekleri Kasadan Ödeme Bordrosu
● Borç Çekleri Kayıp Bordrosu
● Borç Çekleri Ödeme Bordrosu
● Borç Çekleri Ödenmedi Bordrosu
● Borç Çekleri Teminata Çıkış Bordrosu
● Borç Senedi Kartı
● Borç Senetleri Bankadan Ödeme Bordrosu
● Borç Senetleri Geri Alındı Bordrosu
● Borç Senetleri Karşılıksız Bordrosu
● Borç Senetleri Kasadan Ödeme Bordrosu
● Borç Senetleri Kayıp Bordrosu
● Borç Senetleri Ödeme Bordrosu
● Borç Senetleri Ödenmedi Bordrosu
● Borç Senetleri Teminata Çıkış Bordrosu


GEÇMİŞ ALACAKLARIN TAKİBİ MODÜLÜ (GAT)
Geçmiş alacakların takibi, hem zaman alan hem de hukuki sorumluluklar içeren bir konu. Uygun ERP yazılımıyla bu sürecin takibini, gerekli hesaplamaları ve işlemleri işin uzmanına bırakın, anlaşmazlıkları henüz oluşmadan çözün!

Ödeme ve tahsilât aracı olarak çek-senetler, vadesi geldiğinde bazen karşılıksız çıkabilir ve senetler protesto olabilir. Çek ve senetlerin tahsilâtı çoğunlukla alınan firmadan yapılır. Ancak kimi zaman tahsilâtın imkânsız olduğu durumlarda çek ve senetlerin yasal takibinin yapılması gerekir.

Bir çek veya senedin avukata verilmesi, icra takibinin başlatılması, tahsil masraflarının girilmesi, vade farkı hesaplanması, tahsilâtı veya şüpheli alacak hale gelmesi sürecindeki tüm işlemler GAT modülü tarafından organize edilir.

RİSK YÖNETİMİ MODÜLÜ
Her işin ve her işletmenin kendine özgü riskleri var. Önemli olan riski doğru yönetmeyi bilmek. ERP yazılımı ile, nakit akışınızı yakından izleyin, piyasanın gidişatını takip edin, riskli durumlar hakkında önceden bilgi sahibi olun.

İşletmelerin operasyonel risk takibini yapmak, tahsilât süreçlerinin doğruluğunu kontrol etmek, müşteri ödeme alışkanlıklarını izlemek ve gerekli durumlarda müdahale etmeye elverişli bir ortam oluşturmak amacı ile geliştirilen Risk Yönetimi Modülü, para akışınızı kontrol etmenizi sağlayan çözümdür.

Operasyonda oluşacak risklerin henüz oluşmadan engellenebildiği ve satışın tüm süreçlerinde (teklif, sipariş, irsaliye vb.) izlenebilen ve firma risk algısına göre düzenlenebilen parametrik yapısı ile çok detaylı risk raporları alınabilir.

ERP’nin standart fonksiyonlarından olan e-posta aracılığı ile işletme yöneticilerinin, mekân kavramı olmaksızın operasyon sonucu oluşabilecek tehlikelerden haberdar edilebildiği, tanımlanmış limitler çerçevesinde riskin onayını kademelendirmenin mümkün olduğu risk yönetimi, geçmiş operasyonlardan kaynaklanabilecek riskleri de izler ve uyarır.

Risk yönetim modülü üç ana bölüm ve bu bölümlerin içerisinde birçok raporlama sayfasından oluşur.

1. Cari Analiz
2. Senet Çek
3. Dağılım Analizleri


NAKİT AKIŞ YÖNETİMİ MODÜLÜ
Nakit akışı bütün işletmeler için zorlu bir konu. Onu en kolay haliyle çözmek ve yönetmek için etkili bir yazılımdan destek alın, paranızın yolculuğundan an be an haberdar olun.

Hazırlık ve takip süreçlerinde farklı bilgi kaynaklarına ihtiyaç duyulduğundan dolayı, genelde bağımsız olarak hazırlanan nakit akışı, firmaların en yoğun işlemlerinden biridir.

ERP Nakit Akış Modülü, programdaki tüm modüllerle (finans, çek senet, krediler, kasa, banka vb.) entegre olarak çalıştığı gibi, kullanıcıya bağımsız olarak veri giriş olanağı da sağlar.

Genel Fonksiyonlar
● İstenilen zaman ve dönem aralıklarına göre (günlük, haftalık, aylık) hazırlanabilme
● Sistemdeki tüm modüllerle haberleşebilme
● Bağımsız veri giriş imkânı
● Tüm verilere manuel müdahale imkânı


KREDİLER - LEASING YÖNETİMİ MODÜLÜ
Firmaların finans ihtiyaçlarını karşılamak amacı ile kullandıkları yöntemlerden biri de krediler ve leasing çözümleri. Bu sürece hakim olmak ve işinize olan etkilerini yakından incelemek için tek bir yazılım yeterli!

Krediler Modülü aracılığı ile firmaların kullandığı TL ve Döviz cinsinden kredilerin takibi ve kredinin aktive edildiği süreçten, ödeme işlemlerinin takibine kadarki sürecin kontrolünü sağlanır.

Krediler modülü muhasebe ve nakit akış modülü ile entegre çalışır.

● Şirketin piyasalardaki gücünün analizi, şirkete gelir sağlayan kaynakların takibi
● Etkin raporlamalar ile menkul kıymet hareketlerinde istenilen en detaylı bilgiye ve geçmiş dönem kayıtlarına en kısa sürede ulaşabilme
● Detaylı kredi ödeme ve tahsilat planı oluşturma
● Kredi ödeme/tahsilat planı üzerinden otomatik mahsuplaştırma
● Kredi ve fon işlemlerini genel finans senaryosun üzerinde görebilme