SATINALMA
ERP İLE SATINALMA

Satınalma modülü, şirketlere, satınalma işlemlerini tamamen entegre bir yapıyla gerçekleştirme olanağı sunar ve sağladığı optimizasyon potansiyeli ile değer katar.

SİPARİŞ ÖNERİLERİ
ERP Satınalma modülü, ERP sistemindeki diğer modüller ile bağlantılı bir yapıya sahiptir.

Örneğin ERP Malzeme İhtiyaç Planlaması modülü yardımıyla, bir satınalma siparişi için en uygun sipariş zamanı ve miktarını içeren bir satınalma isteği oluşturulabilir.

Bunun için ihtiyaç temelinde bir terminlemenin yanı sıra teslimat süreleri, mal (mal çıkış) ve satınalma işlemlerinin süreleri gibi parametreler de dikkate alınır.

Oluşan satınalma isteklerinde ne zaman istenirse değişiklik yapılabilir.

Ayrıca sistem tüm istekler içerisinde satınalma zamanı ve diğer parametrelere göre yüksek öncelikli istekleri birleştirilebilir.

ŞEFFAF TEDARİKÇİ BİLGİLERİ
Her siparişte, tedarikçiler arasından en uygun maliyetli olana termin süreleri de dikkate alınarak karar verilmelidir.

Bu amaçla ERP Satınalma modülü, sistemde mevcut olan satınalma bilgilerini doğrudan karşılaştırarak satınalanın lehine olan durumları listeler.

Bunun için teslimat süreleri, ek ücretler, indirimler, ölçek fiyatları, teslimat ve nakliye koşulları gibi verileri bir araya getiren çerçeve sözleşmeler ve satınalma bilgi kayıtları temel oluşturur.

Satın alma istekleri, en düşük fiyat veya en kısa teslimat süresi gibi ölçütler temelinde oluşturulabilir. Fiyat karşılaştırmasında, ihtiyaç duyulan miktarlar ve bunlarla bağlantılı olabilecek fiyat ölçeği de dikkate alınır.

İZLENEBİLİRLİK VE ŞEFFAFLIK
ERP Satınalma modülünde, doğrudan müşterilere açılan siparişler nedeniyle başlatılmış satınalma işlemlerine yönelik otomatik hesap tayini özelliği mevcuttur.

Hesap tayini burada sipariş isteği ile birlikte gerçekleştirilir ve daha sonra asıl siparişe aktarılır. Böylece sistemde kayıtlı bilgiler ile karşılaştırma yapılarak sürecin eksiksiz olarak gerçekleştirilmesi garanti edilir. Bunun gibi bir bağlantı istek belgesindeki diğer alanlarda da mümkündür (örn. projeler, iş emirleri , demirbaş bilgileri veya maliyet merkezleri).

ERP Satınalma modülü ayrıca nakliye aşamalarının yönetilmesini de destekler ve kolaylaştırır. Bu modülde basit bir sipariş onayından siparişin nakliye aşamalarının konumsal olarak izlenmesine kadar birçok kapsamlı işlev sunulur.

SATINALMANIN TÜM İNCELİKLERİ
ERP Satınalma modülünde envanter girişli malzeme alımlarının yanı sıra mal girişi beklenmeyen servis ve hizmet türü malların satınalma siparişleri de başlatılabilir ve denetlenebilir. Aynı şekilde malzeme tedariki süreçleri de standart olarak yönetilebilir.

Ayrıca fason konsepti ile üretim için dışarıdan tedarik edilen malzemelerin tedariki ile ilgili bilgiler sorunsuz yönetilebilir. Belge ve kalem düzeyindeki ek ücretler ve indirimler, farklı fatura ve mal alıcılarının oluşturulması veya ERP Doküman Yönetimi modülüne entegrasyon gibi standart özellikler de modülün sağladığı avantajlar arasındadır.

Satınalma ile ilgili değerlendirmeler ile satınalma çevrimi tamamlanır ve satınalma siparişi süreçlerinin analizi için duyulan gereksinimlere uygun şekilde uyarlama gerçekleştirilir.

İyi bir satınalma yönetimi sistemi seçerken nelere dikkat etmeliyim?

Satınalma sürecinizi şirketiniz için verimli hale getirmek istiyorsanız, size veri sunacak ya da size ait geçmiş verileri yorumlamanızı sağlayacak bir sistemle çalışmanız gerekir.

İyi bir satınalma yönetimi sistemi, kullandığınız satış ve stok gibi sistemlere ait bilgiler ile entegre çalışabilmeli ve size gerçek zamanlı veri sunabilmelidir.

Stok seviyeleri, müşteri ihtiyaçları gibi bilgilere ulaştığınızda satınalma planlamanız sizin için daha kolay bir süreç haline gelir. Stok seviyelerine erişimi olan bir satınalma yönetimi sistemi, stoklarınızın bitmek üzere olduğunu göstereceğinden ürün sipariş etmeniz gereken zamanı da daha net tespit edebilirsiniz.

İyi bir satınalma programı sayesinde geçmiş satınalma süreçleri ile ilgili olarak da bilgi sahibi olabileceğiniz için sipariş esnasında yanlış tedarikçi ile anlaşmanın önüne geçebilirsiniz. Böylece ihtiyacınız olan ürünlere en kısa sürede ulaşabilirsiniz.

Satınalma süreçleriniz için iyi bir yönetim programı edindiğinizde kimlerin sipariş emri girip giremeyeceğinin kontrolü de sizde olur.

Böylece onayınız olmayan herhangi bir satınalma işlemi ile karşı karşıya kalmazsınız.

Satın aldığınız ürünün kargoya verileceği sürenin bilgisi de çok önemlidir.

Müşterilerinize en iyi hizmeti sunabilmek amacıyla kendileri için sipariş ettiğiniz ürünlerin ulaşım bilgisine sahip olmanız gerekir. Bu nedenle iyi bir satınalma yönetimi programı tahmini teslim tarihi ve kargo takip numarası gibi bilgilerin de yer aldığı kapsamlı satınalma emirleri oluşturabilmelidir.

?